سه شنبه، 05 آبان 94 - 05:23

 

این ماجرای اختلاف اپراتورهای موبایل با شهرداری تهران هم هر روز ابعاد جدیدتر و البته جالبتری داره پیدا می‌کنه.راست و دروغش رو نمی‌دونم اما اپراتورها میگن ما میخایم آنتن نصب کنیم اما اون شرکته که شهرداری درست کرده برای اخذ پول از اپراتورها میگه دکل‌های جدید رو باید جایی که من میگم بکارید. مثلا یه اپراتور میگه من تو فلان خیابون نیاز به آنتن دارم بعد شرکته میگرده اگه تو اون خیابون یه جایی وابسته به شهرداری بود که میگه باید بیاد اونجا بذارید، اگه نبود میگه باید بری مثلا چند تا خیابون اونورتر اونجا بذاری آنتن رو.

3810596963_373d1239d7_o

حالا مشکل فقط جابجایی نیست، موضوع دیگه اینه که قیمت اونجاهایی که اون شرکته تعیین می‌کنه خیلی بالاتر از جاهای معمول هست و خلاصه کلی داستان دارن اینا با هم.

اپراتورا می‌کارن و اون شرکته میاد درو می‌کنه کاشته‌های اونا رو بعدم می‌گه مقصر خودتون هستین. ما که گفته بودیم تو مکان‌یابی‌هاتون دقت لازم رو به عمل بیارید. البته منظور از مکان‌یابی‌های مناسب رو هم که بالاتر عرض کردم و البته تاکید هم می‌کنم راست و دروغش رو من نمی‌دونم. چون مسوولیتی ندارم که بدونم.

حالا این مسایل یه طرف وسط این دعواها یه فناوری جدید هم از طرف یه عضو شورای شهر رونمایی شد که در نوع خودش یه انقلاب در صنعت ارتباطات هست. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به گلایه یکی از اپراتورها در خصوص این که چرا شهرداری اینطوری میکنه، ضمن انتقاد از اعتراض، درباره روش کار این فناوری نوین گفتن: «اگر همراه اول پیش بینی سیستم انتقال فیبرنوری را در دستور قرار می داد، امروز، جمع آوری دکل‌ها را بهانه‌ای برای پوشاندن ضعف سیستم خود نمی‌کرد»

بنده خدا همراه‌اولی‌ها وقتی اینو شنیده بودن یک هفته هنگ کرده بودن و نمی‌دونستن چی باید در پاسخ بگن. احتمالا اول شک کردن که مگه میشه! مگه داریم؟ بعد یه گروه محقق را مامور کردن برن بررسی کنن نکنه یه همچین فناوری وجود داشته و ما ازش بی‌خبر بودیم و حق با این بنده خدا هست.

خلاصه بعد دیدن نه و همراه‌اول هم در پاسخ گفته؛ اصولاً اجرای فیبر نوری برای شبکه انتقال کاربرد داشته و ایجاد پوشش موبایل فقط از طریق آنتن BTS امکان پذیر است و جمله ایشان نشان از عدم احاطه ایشان بر این بحث دارد!

این یعنی ختم ماجرا و منم یه مدت به اشتباه افتاده بودم که شاید از زیر زمین هم می‌شه آنتن‌های موبایل رو راه انداخت. البته من از اونجا که آدم بسیار مثبت اندیشی هستم به اظهارات این عضو شورای شهر هنوز باور دارم و منتظر رونمایی ایشون از این فناوری جدید می‌مونم.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

logo-samandehi