یکشنبه، 10 اسفند 93 - 04:37

 

mwc-20151

کنگره جهانی موبایل (MWC) یکی از بزرگ‌ترین و جالب‌ترین رویدادهای مربوط به گوشی‌ موبایل و تبلت‌ها است که هرسال برگزار می‌شود.در واقع هر اتفاقی که قرار است در سال جاری در دنیای موبایل و صنایع وابسته بیقتد در این نمایشگاه دیده خواهد شد. این کنگره آن‌قدر هیجان‌انگیز است که پیش از وقوع آن، گمانه‌زنی‌ها در مورد گوشی‌های جدیدی که معرفی خواهند شد، آغاز می‌شود.

MWC 2015کجا و چه موقع برگزار می‌شود؟

به صورت رسمی این نمایشگاه از ساعت ۱۲:۳۰ (به وقت تهران) روز دوشنبه ۱۰ اسفند (۲ مارس) در مجموعه نمایشگاهی Fira Gran Via شهر بارسلون اسپانیا آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۱:۳۰ روز پنج شنبه ۱۴ اسفند (۵ مارس) ادامه خواهد داشت.حدود ۱۹۰۰ گزارشگر رسمی از وبسایت ها، خبرگزاری ها و شرکت های مرتبط با فناوری های روز دنیا اخبار و اتفاقات این نمایشگاه را به سراسر جهان مخابره خواهند کرد

. در این نمایشگاه زمینه های بسیار زیادی مورد بحث قرار خواهد گرفت و در طول کنفرانس ها و جلسات، افراد بسیار مهمی از مدیران عامل و مدیران ارشد اجرایی گرفته تا افراد با سابقه و تأثیرگذار حوزه فناوری و دنیای موبایل سخنرانی ها و نشست های متعددی را برگذار خواهند کرد که از میان آنها میتوانیم به مارک زاگربرگ، موسس و مدیر ارشد اجرایی فیسبوک، تام ویلر، رئیس بنیاد FCC، سیمون سیگارس، مدیر ارشد اجرایی ARM، برایان کرازنیچ، مدیر ارشد اجرایی اینتل، آجای بانکا، رئیس شرکت MasterCard، جیمی والز، رئیس وبسایت ویکی پدیا و بسیاری دیگر از شخصیت های فعال در حوزه IT، نرم افزار، سخت افزار، خودروسازی و شرکتهای بزرگ تجاری اشاره کرد که نشان از اهمیت ویژه این نمایشگاه دارد

 در نمایشگاه امسال هم به مانند سالهای گذشته قرار است مباحث بسیار زیادی مورد بحث قرار گیرد که از آن جمله میتوانیم به ارتباط نسل پنجم مخابراتی سلولی (۵G)، ارتباطات شهری آسانتر به کمک فناوریهای وابسته به صنعت موبایل، روشهای تحقق هر چه بیشتر اینترنت اشیا، ابزارهای پوشیدنی، مباحث مرتبط با زمینه های تحصیلی، سلامتی و ارتباط آن با صنعت موبایل، شبکه های اجتماعی و ارتباط پیوسته آن با تکنولوژی های همراه، بازیها و ترکیب آن با صنعت موبایل، بحث و تبادل نظر در مورد آینده اینترنت، سرویس ها در صنعت موبایل، فناوری اطلاعات شبکه ای و گسترده سازی و بسیاری از ورکشاپ ها و میزگرد های دیگر اشاره کنیم که خود از گستره بسیار وسیع این نمایشگاه خبر میدهند

. البته این فقط یک روی این نمایشگاه است و جایی که بیشتر برای ما اهمیت دارد معرفی و رونمایی محصولات جدید شرکت های تکنولوژی است که در ادامه به برخی از مهمترین های آن اشاره خواهیم کرد

انتظار معرفی چه محصولاتی را در نمایشگاه MWC 2015 داریم؟

Samsung

samsung_galaxy_note_edge_display

سامسونگ پیش‌ازاین تصویر تبلیغاتی منتشر کرده که وعده می‌دهد Galaxy S6 Edge در کنگره جهانی موبایل رونمایی خواهد شد. ولی هنوز معلوم نیست Galaxy S6 نیز در کنار آن خواهد بود یا نه.
این تصاویر در وب‌سایت سامسونگ،‌ به شایعاتی که تاکنون مطرح‌شده اشاره می‌کند و می‌گوید که احتمالاً این گوشی دارای بلندگوهای استریو در جلو، صفحهٔ نمایش خمیده در دو لبهٔ گوشی و دوام و مقاومت بالا خواهد بود. طبق شایعات، گوشی جدید سامسونگ در دو طرح متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. Galaxy S6 با بدنهٔ یکدست فلزی و Galaxy S6 Edge که همانند Galaxy Note 4 ترکیبی از پلاستیک و فلز را در بدنه دارد.
موفقیت Galaxy S6 خیلی برای سامسونگ مهم است. چون خیلی‌ها به Galaxy S5 ایراد می‌گرفتند که شبیه به S4 است و پیشرفت چندانی نداشته. اکنون سامسونگ فرصت دارد به همه ثابت کند که می‌تواند گوشی‌های کاملاً متفاوت و خلاقانه بسازد. گفته‌شده سامسونگ در حال کار بر روی نرم‌افزار TouchWiz (رابط کاربری گوشی‌هایش) است تا سرعت و کارایی آن را بالا ببرد. گویا نسخهٔ بعدی TouchWiz به‌اندازهٔ رابط کاربری پیش‌فرض اندروید سریع خواهد بود. بنا بر شایعات، سامسونگ ممکن است از یک ساعت هوشمند با صفحهٔ گرد به نام Orbis نیز رونمایی بکند تا با ساعت‌های Moto 360 و G Watch R LG وارد رقابت شود. گفته‌شده با این ساعت می‌توانید مثل تلفن‌های بسیار قدیمی که شماره‌گیر چرخان داشتند، شماره بگیرید. برای این کار، ساعت Orbis یک نوار چرخان دور صفحهٔ نمایش دارد که با چرخاندن آن، کارهای متفاوتی مثل زوم کردن بر روی صفحه، جابجایی میان گزینه‌ها، و چرخاندن شماره‌گیر را می‌توان انجام داد.

HTC

HTC-One-M9-design-c2

HTC اعلام کرده که HTC One M9 را در ۱ مارس،‌ یعنی یک روز قبل از شروع رسمی کنگره جهانی موبایل رونمایی می‌کند. احتمالاً HTC One M9 نیز همانند مدل پیشینش، دارای طراحی زیبا و تأثیرگذار خواهد بود.

طبق شایعات مطرح‌شده، این گوشی دارای پردازنده Snapdragon 810، ۳ گیگابایت رم، دوربین عقب ۲۰ مگا پیکسلی و دوربین جلوی ۴ مگا پیکسلی از نوع UltraPixel است. همچنین گفته‌شده این گوشی دارای صفحهٔ نمایش FullHD خواهد بود. یکی از مشکلات خیلی از گوشی‌ها، عکس‌برداری ضعیف با دوربین جلو در نور کم است. ولی استفاده از سنسور UltraPixel در گوشی جدید HTC این مشکل را برطرف خواهد کرد.

خبرگزاری Bloomberg می‌گوید احتمالاً اولین ساعت هوشمند HTC در این کنگره رونمایی خواهد شد. درصورتی‌که HTC بارها تأکید کرده که موقعی اقدام به ساخت ساعت هوشمند خواهد کرد که دلیلی قانع‌کننده‌ای برای در دست کردن این نوع ساعت وجود داشته باشد. صرفاً به خاطر اینکه دیگر شرکت‌ها ساعت هوشمند می‌سازند، دلیل موجهی برای HTC نیست تا اقدام به ساخت ساعت هوشمند بکند.

Sony

Sony-Xperia-Z4-leaked-images

سونی اعلام کرده که در MWC 2015 هیچ کنفرانس خبری برگزار نخواهد کرد. به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از مقامات اجرایی این شرکت نیز مصاحبه‌ای نداشته باشند. ظاهراً Xperia Z4 قرار نیست در این مراسم رونمایی شود.

سونی نسل جدید سنسورهای دوربینش را با نام Exmor RS IMX230 در آوریل وارد بازار می‌کند. انتظار داریم در Xperia Z4 از این سنسورها استفاده شود. لذا احتمالاً پرچم‌دار جدید سونی در میانه‌های سال معرفی می‌شود. Z4 احتمالاً دارای نمایشگر ۵.۲ یا ۵.۵ اینچی با کیفیت QHD خواهد بود. همچنین یک مدل ارزان‌تر با صفحهٔ FullHD نیز عرضه می‌شود. پردازندهٔ ۲٫۸ GHz هشت هسته‌ای Snapdragon 810 و ۴ گیگابایت رم، دیگر مشخصات پیش‌بینی‌شده برای این گوشی هستند. طبق جدیدترین اخبار، سونی در کنار Xperia Z4 گوشی‌های Z4 Compact و Z4 Ultra را نیز عرضه خواهد کرد. مدل Compact دارای صفحهٔ نمایش ۴.۷ اینچی و مدل Z4 Ultra همانند Xperia Z Ultra که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، دارای صفحهٔ بسیار بزرگ خواهد بود. این احتمال وجود دارد که سونی از هر سه مدل این گوشی در کنگره جهانی موبایل رونمایی کند.

Huawei

androidpit-huawei-ascend-p7-1
هواوی اعلام کرده که در MWC 2015 از هیچ گوشی جدیدی رونمایی نخواهد کرد. Ascend P8 در مراسمی جداگانه در ۱۵ آوریل در لندن رونمایی خواهد شد.

گفته‌شده هواوی به ساخت مدل کوچک‌تری از Ascend Mate 7 به نام Mate 7 Compact مشغول است. البته این گوشی خیلی هم Compact نیست. به‌جای صفحهٔ ۶ اینچی Mate 7 در این گوشی از صفحهٔ ۵.۵ اینچی استفاده خواهد شد. هنوز هیچ خبری از دیگر مشخصات این گوشی منتشر نشده ولی احتمالاً در همان مراسم ۱۵ آوریل همراه با Ascend P8 رونمایی خواهد شد.

LG

g3-gwatch
به نظر نمی‌رسد LG G4 در این مراسم رونمایی شود. زیرا هنوز مدت زیادی از عرضهٔ G3 نگذشته. ولی مطمئناً LG محصولاتی برای رونمایی در MWC 2015 خواهد داشت.

طبق شایعات، LG در کنگره جهانی موبایل از ساعت هوشمند LG G Watch R2 رونمایی خواهد کرد. ساعت Samsung Gear S از شبکه‌های موبایل ۲G و ۳G پشتیبانی می‌کند. لذا ساعت هوشمند جدید LG در رقابت با سامسونگ از ۴G/LTE نیز پشتیبانی خواهد کرد

Lenovo

Lenovo-Vibe-Shot-leak_2
Lenovo چندین گوشی جدید دارد تا در MWC معرفی کند. یکی از این‌ها می‌تواند Vibe Max باشد که اولین گوشی Lenovo با قلم لمسی است. گفته‌شده این گوشی دارای صفحهٔ ۶ اینچی با کیفیت QHD خواهد بود.اخبار دیگری حاکی از این است که لنوو ۵ گوشی دیگر با نام‌های Vibe photo مخصوص عکاسی، Vibe P1 و Vibe P1 Pro با پردازندهٔ چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی، Vibe X3 با بدنهٔ فلزی و Vibe S1 با رنگ‌بندی‌های مختلف و زیبا نیز در دست‌کار دارد و احتمالاً در کنگرهٔ جهانی موبایل از آن‌ها رونمایی خواهد کرد.

Asus

zenfone
ایسوز در نمایشگاه CES‌ از Zenfone 2 رونمایی کرد. این گوشی که اولین گوشی با ۴ گیگابایت رم است، سروصدای زیادی به پا کرد. گفته‌شده در MWC از Zenfone 2 mini رونمایی خواهد شد.

Motorola

moto-x-moto-x-2014-teaser

موتورولا در ۲۵ فوریه اعلام کرد که به‌زودی اخبار هیجان‌انگیزی درزمینهٔ محصولات جدیدش خواهد داشت. لذا قطعاً Motorola در این مراسم با دست‌پر خواهد آمد ولی هنوز معلوم نیست که محصول هیجان‌انگیز موتورولا یک گوشی جدید یا ساعت هوشمند خواهد بود.

 

logo-samandehi