سه شنبه، 02 شهریور 95 - 09:13

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه توسعه کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات یکی از اهداف ما است، گفت: پردیس تولید محتوای دیجیتال در اصفهان راه‌اندازی شده است.

 محمد جواد امیدی بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اصفهان با بیان اینکه امروز در جهان شاهد عبور از اقتصاد تولید محور به اقتصاد مبتنی بر دانایی و نوآوری و خلاقیت هستیم، اظهار داشت: استان اصفهان با وجود ظرفیت‌های بالا و داشتن نیروی انسانی متخصص در این بخش سهم بزرگی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دانشگاه‌های این استان، تربیت سرمایه‌های انسانی نوآور و خلاق کشور را انجام می‌دهند و تعداد زیادی از شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان بیان کرد: فناوری اطلاعات و و توسعه زیرساخت‌های آن به عنوان زمینه‌ای برای توسعه کشور محسوب می‌شود و ما را به تحقق اقتصاد مقاومتی نزدیک تر می‌سازد.

وی گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، توسعه کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات را هدف اصلی خود قرار داده است تا زمینه را برای ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی فراهم سازد.

امیدی با بیان اینکه تولید محتوای دیجیتال یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی است، تصریح کرد: برای هماهنگی بین مجموعه‌های تولید محتوای دیجیتال، موضوع «پردیس تولید محتوا» در اصفهان ایجاد شده ‌و در حال حاضر شاهد آغاز به کار ۳ مرکز تولید محتوا در دانشگاه‌های استان هستیم.

وی ادامه داد: مرکز تولید محتوا بازی‌های رایانه‌ای، محتوای دیجیتال در حوزه فناوری‌های نوین شهری و تولید و تحلیل اطلاعات سلامت الکترونیک ۳ مرکزی است که در بخش تولید محتوای دیجیتال در استان اصفهان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به دعوت کردن شرکت‌های موفق خارج از استان برای سرمایه‌گذاری در اصفهان گفت: در حال حاضر همکاری نزدیکی بین دانشگاه‌ها و شهرک علمی تحقیقاتی، فعالان بخش خصوصی، شهرداری و استانداری اصفهان ایجاد شده است.

logo-samandehi