پنجشنبه، 20 دی 97 - 08:08

 

حمیدرضا ابوطالبی مدیرعامل شرکت آریانا گستر اسپادانا – تحلیل بنده اینست که سازمان نظام صنفی اصفهان و بقیه دوستان مستقر در ساختار مدیریت دولتی بجای حمایت از شرکتها و ساختارهایی که سالها در این حوزه فعالیت دارند و در این برهه زمانی و با توجه به شرایط اقتصادی موجود نیاز به حمایت و مساعدت بیشتری دارند ، انرژی و زمان خود را به روی استارتاپها گذاشته اند که بیشتر جنبه ی نمایشی و تبلیغاتی دارد.علاوه بر این کسب و کارهای نوپای با حمایتهای اینچنینی به موفقیت نمیرسند.نمونه بارز این نوع حمایت ها پیامرسان سروش است .
👈موضوع دیگر اینکه مدیریت حاکم در نظام صنفی رایانه مدیریت دهه شصت است.بزرگنمایی و تبلیغات بروی چیزهایی که واقعیت ندارد ،جهت ایجاد ذهنیت مثبت بروی مسئولینی که عملا کاری نمتوانند بکنند.به عبارت دیگر سیاست هئیت مدیره محترم این است که نشان دهیم اصفهان دارای پتانسیل زیادی در بخش آی تی است این در حالیست که که همه صنف دچار رکورد و دست و پا زدن و بحران شدید و تعدیل نیرو و کوچکتر شدن هستند. سازمان نصر اصفهان تلاش دارد که شرایط را مساعد نشان دهد.موضوعاتی چون خودنمایی و بزرگنمایی ظاهری و کوچک کردن اعضای سابق و فقط نمایشهای ظاهری بدون خروجی مشخص و بدون اثر منتج به نتیجه واقعی و پایدار!

بدنه نصراصفهان به دو سمت تعامل سازنده و جهت دار با بزرگتر ها و غیر خصوصی ها وبرداشتهای موضعی از کوچکترها، شرکتهای کاغذی و افرادی که ایده و توهم بزرگتر شدن را در خود می پرورانند،تمایل دارد.

در تلاش هیئت مدیره شکی نیست ولی روش بدون هدف و اثر بی نتیجه می باشد.اصل ماهیت وجود تشکل صنفی حمایت از اعضای خود هست.در شرایط فعلی هیچ اقدام ملموس یا حتی غیر ملموسی صورت نگرفته است.گواه این مدعا اینکه در بحران اقتصادی بوجود آمده، افزایش دلار، تحریمهایی که از ورود تکنولوژی بازایستاد، خریدهای نرم افزار ،پرداختهای دلاری برای آی پی، هاست دامنه ، افزایش قیمت تعرفه ارتباطات بین الملل، افزایش تعرفه زیرساختهای شبکه برای توسعه شبکه تنها در حوزه ی کاری ما چه اقدام موثری صورت گرفته است؟!! چه عملی انجام شده که نتیجه داده باشد؟!یا حتی چه اقدامی کرده که نتیجه نداد باشد ! در طی بیست سال گذشته تقریبا یک بار همه نیاز به استفاده حمایتی از نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان داشته اند که هیچ حمایتی انجام نشده است.(عصرارتباط)

logo-samandehi