چهارشنبه، 02 آبان 97 - 04:52

 

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان (کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات، استارتاپ) طی روزهای ۲۱ تا ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۷ در اصفهان برگزار می‌شود. این نمایشگاه که یکی از باسابقه‌ترین نمایشگاه‌های استان اصفهان و حتی کشور به شمار می‌رود، اکنون جزو پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های سالانه شناخته می‌شود.

استمرار و نظم در برگزاری یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این نمایشگاه بوده است. این ویژگی حتی در نمایشگاه الکامپ تهران نیز مشاهده نمی‌شود چرا که نمایشگاه تهران در برخی دوره‌ها به دلیل تغییر مجری برگزار کننده و یا تغییر سیاست‌ها، نظم و کیفیت خود را از دست داده است. از سوی دیگر به دلیل حضور شرکت‌های معتبر و توانمند حوزه آی‌تی در اصفهان و بازار بسیار خوبی که این استان در اختیار دارد،

این نمایشگاه از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است. حمایت مسئولان و متولیان امر از این نمایشگاه را نیز می‌توان در افزایش و اعتبار آن مؤثر دانست. کیفیت حضور شرکت‌ها، رویدادها و برنامه‌های جانبی این نمایشگاه که ابعاد علمی نمایشگاه را تقویت کرده است و همکاری تنگاتنگ شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان به عنوان نهاد تخصصی این حوزه نیز از دیگر دلایل موفقیت این نمایشگاه به شمار می‌رود.

 

در کنار دلایل فوق، نگاه غیرتجاری به نمایشگاه اتوکام را می‌توان مهم‌ترین عامل موفقیت این نمایشگاه برشمرد. نمایشگاه اتوکام در سال‌های گذشته، هر ساله سعی کرده مسیر بهبود و ارتقای کیفی خود را در پیش گیرد. این نگاه غیرتجاری باعث شده کیفیت رویدادهای جانبی و علمی نمایشگاه ارتقا یابد و در انتخاب مشارکت‌کنندگان نیز دقت نظر خاصی اعمال شود. در این نمایشگاه، موضوعات مرتبط با تولیدات داخلی و توجه به فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داخل کشور بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت قرار دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت. انتظار می رود در سال جاری که سال «حمایت از کالای ایرانی» نام گرفته است نمایشگاه اتوکام نیز بتواند بهبود مؤثری در کسب و کارهای این حوزه داشته باشد.
علی یارمحمدیان
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان

logo-samandehi