شنبه، 25 آذر 96 - 06:04

 

پس از اعلام برنامه‌های آتی برخی بانک‌ها در مورد کار با بلاک چین، ارزش اتریوم از ۶۰۰ دلار عبور کرده است.قیمت اتر، دومین ارز رمزپایه بازار سرمایه، روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته از ۶۰۰ دلار عبور کرد. نرخ معامله‌ی اتر بر اساس اطلاعات منتشرشده در پایگاه مارکتس‌ اینسایدر در ساعت به ۶۱۶ دلار رسید. این رکورد فردای روزی ثبت شد که گروهی از بانک‌های تحت کنترل یوبی‌اس، از یک پروژه‌ی کنترل کیفیت داده برای بلاک چین یا زنجیره‌‌ی بلوکی اتریوم خبر دادند.زنجیره‌‌ی بلوکی اتریوم بر‌خلاف بیت‌کوین، توسط برنامه‌ها و تسهیلاتی به‌ نام قرارداد هوشمند حمایت می‌شود. کریپتومنیا در حال تکان دادن وال‌استریت است و حدود جدیدی برای ارزهای دیجیتال تعیین می‌کند.

 

 

 اتریوم یا اتر، به‌عنوان دومین ارز رمزپایه توسط بازار سرمایه، برای اولین بار از مرز ۶۰۰ دلار به ازای هر توکن در اوایل روز سه‌شنبه عبور کرد. این ارز دیجیتال که اخیرا توجهات را به سمت خودش جلب کرده است، بر اساس آمار مارکتس‌ اینسایدر در ساعت ۱۰:۳۵ صبح (به‌وقت محلی) به ۶۱۶ دلار رسید.

در میان بازار عظیم سکه‌های دیجیتال، قیمت هر بیت‌کوین در روز دوشنبه‌ی هفته‌ی پیش به ۱۷,۳۰۰ دلار رسیده است، همچنین قیمت لایت‌‌کوین در صبح روز سه‌شنبه‌ی همان هفته به بالای ۳۰۰ دلار رسید.

ثبت رکورد جدید اتر به‌ دلیل پروژه‌ی کنترل کیفیت داده روی اتریوم توسط گروهی از بانک‌های سوئیسی یو‌بی‌اس بود. اتریوم برخلاف بیت‌کوین می‌تواند از برنامه‌های روی شبکه‌‌ی خود برای پروژه‌های خارج از پول دیجیتال حمایت کند. این کار اتریوم به قراردادهای هوشمند معروف است.

بارکلیز، کردیت سوئیس و یوبی‌اس جزو آن دسته از بانک‌هایی هستند که در آماده کردن آن‌ها برای بازارهای دستورالعمل‌های مالی دوم (MIFID) که یک بخش وسیع قانونگذاری برای کنترل در اروپا به‌شمار می‌رود و قرار است در سال ۲۰۱۸ عملیاتی شود، کمک خواهند کرد.

پیتر استفن، رئیس بخش زنجیره‌‌ی بلوکی در یوبی‌اس به بیزنس اینسایدر گفت:

این ابزاری است که ما از آن برای بهبود دادن کیفیت داده‌های مرجعی بهره می‌بریم که برای گزارش قانون‌گذاری برای MIFID قرار است از آن استفاده شود.

بانک‌ها به جای اینکه به یک شخص ثالث برای مرور داده‌ها و سپس بازخوردها در مورد دقت اطلاعات هر بخش اعتماد کنند، تنها به زنجیره‌‌ی بلوکی اتکا خواهند کرد. استفن در پایان تصریح کرده است:

ما به بلاک چین اعتماد می‌کنیم.

logo-samandehi