سه شنبه، 11 مهر 96 - 11:03

 

نرم افزار CRM چگونه به کسب و کار ما کمک می کند؟

اجازه دهید در ابتدا توضیح مختصری از نرم افزار CRM را شرح دهیم:نرم افزار CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری و مخفف ( Customer relationship management) ابزاری است که به شما کمک می کند تا ارتباط با مشتری در کسب و کارها را ساده و قابل پیگیری کند و راندمان کاری پرسنل و فروش را افزایش دهد.

 

 

وظایف اصلی نرم افزارهای CRM :

بانک متمرکز برای اطلاعات منابع ، نحوه آشنائی و مشتریان و تعاملات آنها با شرکت
خودکارسازی برخی از فرایندهای بازاریابی و فروش
منظم کردن، دقیق کردن و سریع کردن فرایندهای پیگیری
تحلیل و بررسی اثربخشی تبلیغات و بازاریابی
بهبود همکاری تیمی در فروش
بهبود مهارت های فروش کارمندان فروش
قابلیت پیگیری پروژه ها و کارهای روزمره
امکان گروه بندی هوشمند روی اطلاعات سرنخ ها و مشتریان با توجه به تعاملات آنها

افزایش فروش

چه کسی است که نخواهد فروش بیشتری داشته باشد، افزایش فروش به پارامترهای مختلفی وابسته است. به طور قطع یکی از عوامل مهم برای افزایش فروش شناسایی رفتار مشتریان، داشتن نظم در تعامل با مشتری و پی گیری است. نرم افزار CRM کمک می کند تا از اولین ارتباط مشتری، اطلاعات را ثبت کنیم و مرحله به مرحله با مشتری پیش آییم. قابلیت تحلیل اطلاعات و یافتن علل عدم خرید مشتری کمک می کند تا بتوانیم با تعریف کمپین های مناسب، مشتریان از دست رفته را جذب و مشتریان خود را راضی نماییم.

بانک اطلاعات مشتریان خود را ایجاد کنید

به عنوان یک کسب و کار هوشمند اولین کاری که در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری بایستی انجام شود، جمع آوری، طبقه بندی و به طور کلی مدیریت اطلاعات مشتریان است. طبیعی است که شما علاقه مند هستید بدانید چه شرکت ها و اشخاصی تا کنون با مجموعه شما در ارتباط بوده اند. از اطلاعات متداولی مانند نام، تلفن و آدرس که بگذریم هر کسب و کاری اطلاعات متفاوتی را در مورد مشتریان خود نگهداری می کند. برای یک شرکت ساختمانی که برجهای لوکس می سازد اطلاعاتی نظیر شغل و سطح تحصیلات مهم است. برای یک آژانس مسافرتی اطلاعاتی نظیر تعداد افراد خانواده مهم است. برای یک وارد کننده قطعات صنعتی اطلاعاتی نظیر کد اقتصادی و شناسه ملی مهم است. در نرم افزار سی آر ام مایکروسافت شما براحتی می توانید فیلدهای اطلاعاتی مورد نیاز خود را اضافه و فیلدهای کم کاربرد را حذف کنید.

با نرم افزار مدیریت مشتری حافظه کسب و کار خود را تقویت کنید

تا کنون چند بار برای شما اتفاق افتاده که فردی که با مجموعه شما تماس بگیرد و اعلام کند که قبلا هم تماس گرفته و کارشناسان فروش با عرض شرمندگی عذرخواهی کرده اند که او را بیاد نمی آورند و از عبارتی نظیر من تازه به مجموعه آمده ام. احتمالا یکی دیگر از همکارانم قبلا با شما صحبت کرده اند و … مشتری بینوا باید همه اطلاعات قبلی را دوباره ارایه کند و درخواست خود را تکرار کند و چه بسا به طور کل از خرید منصرف شود چون مجموعه به او بهای کافی نداده است و او را بیاد نمی آورد. نیروی های فروش با کسب و کار شما پیمان اخوت نبسته اند که تا پایان عمر کاری خود با شما همکاری کنند. قطعا نیروی های بازاریابی و فروش هر مجموعه ای در گذر زمان تغییر می کنند. اما راه حل چیست؟ راه حل استفاده از نرم افزار CRM است. در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری میکروسافت تمام ارتباطات با مشتری قبل از خرید، در حین خرید و حتی بعد از خرید قابل ثبت و نگهداری است و زمانی که مشتری تماس می گیرد، صرف نظر از اینکه قبلا چه کسی با وی صحبت کرده است، شما همه سوابق او را در اختیار دارید.

اطلاع رسانی خودکار به مشتری

از طریق نرم افزار CRM می توانید موضوعاتی مانند یادآوری پرداختها، تشکر برای بازدید از غرفه، تغییر وضعیت سفارشها را به مشتری ها از طریق پیامک، ایمیل و فکس اطلاع رسانی کنید.

ایجاد روابط قوی با مشتریان

یکی از بزرگترین نتایجی که با استفاده از نرم افزار CRM به دست می آید، فراهم شدن یک سیستم مرکزی، سازماندهی شده و با دسترسی آسان است که در بردارنده همه اطلاعات مشتریان و انتظارات آنهاست. برخی از اطلاعات توسط شما و اعضای تیم فروش شما در حین مذاکره و کار با مشتری وارد نرم افزار می شود. برخی دیگر از اطلاعات را می توان از منابع دیگر مانند نرم افزار مالی ، اکسل و یا حتی فیس بوک و تویتر به صورت خودکار دریافت کرد. اطلاعات که وارد نرم افزار شوند، لذت واقعی شروع می شود. شما می توانید داشبوردهای اطلاعاتی برای مدیریت کار روزانه تان ایجاد کنید. و از آخرین مذاکرات و فعالیتهای تیم فروشتان آگاه شوید و تصمیمات مناسب را مطابق با انتظارات و رفتار مشتریان اخذ کنید و یک رابطه طولانی مدت با مشتریان خود ایجاد نمایید.

نرم افزار ثانیه به شما کمک می کند تا:
مشتریان احتمالی را جذب کنید.
مشتریان فعلی را حفظ کنید.
فرآیند کلی کسب و کارتان را مدیریت کنید.

داده ها عامل موفقیت هستند

خواه در بخش فروش باشید و یا خدمات پس از فروش و یا بازاریابی، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای سازماندهی بهتر امور و دستیابی به بهترین نتایج بر اساس اطلاعات مشتری به شما کمک میکند. فروش و خدمات پس از فروش در یک نرم افزار واحد و یکپارچه هستند. بنابراین پرسنل فروش در زمان بستن یک قرارداد می توانند مشکلاتی که مشتری به بخش پشتیبانی گزارش کرده و هنوز حل نشده اند را مشاهده کند و با چشمان بسته با مشتری مذاکره نکند و بالعکس کارشناسان پشتیبانی نیز میتوانند مشاهده کنند کهمشتری که برای دریافت خدمات تماس گرفته است در حال عقد یک قرارداد بزرگ با شرکت است و لذا به شیوه موثرتر ارایه خدمت نمایند.

نمایش گرافیکی داده ها در داشبوردهای اطلاعاتی

هر زمان که شما وارد نرم افزار CRM می شوید اولین صفحه ای که مشاهده می کنید داشبورد است. اطلاعات بصورت نمودار و چارت و لیست های اولویت بندی شده و خلاصه شده در داشبوردها تعریف می شوند. که به شما کمک می کند به سرعت و سادگی وضعیت را ارزیابی کنید و اقدامات مناسب را اجرا نمایید. نرم افزار دارای چندین داشبورد طراحی شده برای نقش های مختلف است. برای مثال اگر در واحد فروش کار می کنید، شما قیفی از فرصتهای باز را مشاهده می کنید و میزان پیشرفت هر یک از آنها در فرآیند طراحی شده برای فرصتها. و یا تعداد سرنخ ایجاد شده توسط کمپین بازاریابی را مشاهده می کنید. اگر در واحد پشتیبانی کار می کنید، شما نموداری از تیکتهای باز و اولویت آنها را مشاهده می کنید.

فعالیتهای فاکس، پیامک، ایمیل، وظیفه، قرار جلسه، یادداشت

در نرم افزار سی آر ام تمامی تعاملات با مشتریان را با استفاده از فعالیتهای متنوعی که پیش بینی شده است مدیریت کنید. به طور مثال از طریق فعالیتهای نرم افزار امکان ارسال و دریافت ایمیل، ارسال و دریافت پیامک، ارسال فاکس، ثبت یادداشت، انتساب وظیفه به همکاران یا خودتان، تنظیم قرار جلسه و … مستقیما از درون محیط نرم افزار فراهم شده است. و تمامی این فعالیتهای در سوابق مشتری نگهداری می شود.

فراموش نشدن پیگیری ها

با کمک نرم افزار CRM احتمال فراموشی فعالیت ها و وظایف تعریف شده به حداقل می رسد. هر شخص در کارتابل خود می تواند لیست کارها و پیگیری های خود را مشاهده کرده و آنها را انجام دهد. همینطور کاربران می توانند تماس ها و دیدار های مهمشان را تعیین کنند تا با ارسال پیامک از طرق نرم افزار CRM نیز به آنها یادآوری شود.

کارتابل کاربران و نمودار ها

تماس ها و جلسات برنامه ریزی شده، فروش های در جریان، وظایف باز، وظایف محول شده به دیگران، پیش فاکتورهای باز مشتریان طلاعاتی هستند که معمولا هر فروشنده نیاز دارد تا براساس آنها روز خود را برنامه ریزی نماید. با توجه به این نیاز کارتابلی در نرم افزار CRM در اختیار کاربران قرار داده شده است تا بتوانند آن را براساس نیازهایشان شکل داده و با مشاهده یک صفحه روز کاری خود را به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کند.همچنین مدیران می توانند نمودارهای از پیش تعریف شده ای مانند، قیف فروش، درآمد ماهانه، نرخ تبدیل سرنخ ها و … را انتخاب نمایند که در کارتابل خود آنها را مشاهده نمایند.
شما می توانید یک ماه نرم افزار CRM ثانیه را رایگان بصورت آزمایشی نصب و استفاده کنید.
www.SaniehCrm.com

logo-samandehi