پنجشنبه، 01 تیر 96 - 09:35

 

کافه بازار هرازگاهی آمارهایی را از سرویس خود منتشر میکند اما در تازه‌ترین گزارش این فروشگاه اپلیکیشن آمارهایی در مورد دیگر سرویسهای اینترتنی مثل خدمات دهندگان اینترنت نیز به چشم می‌خورد.  مثلا بر اساس گزارش جدید کافه بازار شبکه ۴G ایرانسل پرسرعت‌ترین و کم‌خطاترین شبکه اینترنت کشور است. یا مثلا شاتل پرسرعت‌ترین اینترنت وای‌فای را دارد و پارس‌آنلاین کم‌خطاترین اینترنت وای‌فای و رایتل پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل را داراست.

یک نکته در گزارش جدید کافه بازار تحلیل کیفیت و سرعت ارایه دهندگان اینترنت برای دانلود کاربران از بازار است. کافه بازار چندین اپراتور موبایل و اینترنت را مبنای این محاسبه قرار داده که به این اساس ایرانسل دارای بیشترین درصد مشترکان(  ۴۷٫۳ درصد )  و بیشترین حجم ترافیک(   ۲۹٫۴ درصد) است و بعد همراه اول با ۳۵٫۵ درصد مشترکان و ۲۴٫۹ درصد دوم است و بعد از آن مخابرات، نامشخص‌ها ( احتمالا کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند و آی‌پی آنها مشخص نیست) و در ادامه به ترتیب آسیاتک، شاتل، رایتل، پارس آنلاین، مبنا، های‌وب و افرانت قرار دارند.

درصد موفقیت دانلود از هر ارایه دهنده اینترنت وای‌فای نشان دهنده این است که پارس‌انلاین دارای بیشترین و مخابرات کمترین درصد موفقیت در این زمینه است. درصد موفقیت دانلود از ارایه دهندگان اینترنت موبایل هم نشان دهنده کیفیت بهتر رایتل هم در شبکه ۴G و هم ۳G است.

سرعت متوسط اینترنت وای‌فای نشان دهنده اوضاع خوب اصفهانی‌هاست اما حتی در همین شهر هم متوسط سرعت اینترنت از ۳٫۲ مگابیت بر ثانیه بالاتر نمی‌رود. استان‌های قم، مشهد، شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در تهران متوسط سرعت اینترنت وای‌فای کمی بیشتر از ۲ مگابیت برثانیه است.

سرعت متوسط اینترتن نسل چهارم هم در اصفهان، تبریز و کرج بالاتر از همه است. هر سه شهر چیزی نزدیک به ۹ مگابیت برثانیه متوسط سرعت اینترتن ۴G دارند. در تهران متوسط سرعت اینترنت ۴G نزدیک به هشت مگابیت برثانیه است.

بالاترین رکوردهای سرعت اینترنت در شهرهای مختلف نشان دهنده این است که رشت، کرج، تبریز، اصفهان، قم و تهران بالاترین سرعت اینترنت را دارند. نکته قابل توجه اینکه عددهای مربوط به حداکثر سرعت اینترنت در همه شهرها متعلق به اپراتور رایتل است.

.

logo-samandehi