چهارشنبه، 30 فروردین 96 - 10:04

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش درآمد دولت در بخش ICT ، از ۲۸ هزار میلیارد ریال در سال ۹۲ به ۵۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چهارمین همایش مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وظیفه سازمان تنظیم مقررات در حوزه ICT ، افزود : این سازمان وظیفه دارد با ایجاد بستر مقرراتی به بخش خصوصی اطمینان دهد که برای توسعه زیرساخت ها و کمک به دولت در بخش ICT حضور داشته باشد.
وی ارایه خدمت باکیفیت و قیمت مناسب را نتیجه حضور بخش خصوصی در کنار دولت دانست و تاکید کرد : یکی دیگر از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات نظارت، مدیریت و اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس است که امیدواریم بتوانیم طیف فرکانس را برای نسل پنجم و بیگ دیتاها آماده کنیم.
عمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سازمان تنظیم مقررات اشاره کرد و در ادامه گفت: تبیین ۱۷۴دستورالعمل و ابلاغ و نظارت بر اجرای آن ، ارتقاء پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل های بالاتر و نصب و راه اندازی بیش از ۳۰ هزار سایت ۴G 3Gو در کشور و افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش نسل ۳ به ۹۰۰ شهر و نسل ۴ به ۷۴۲ شهر برخی از فعالیت های این سازمان بوده است.
وی به موضوع رومینگ ملی و هم سطح نبودن اپراتورها در میزان پوشش اشاره کرد و تاکید داشت : این موضوع با هدف ارایه کیفیت بهتر خدمات اپراتورها مطرح شد که در ابتدا با مخالفت های مختلف روبرو شد اما امروز مردم در ۳۵ هزار روستا و ۱۰ هزار کیلومتر جاده از سرویس رومینگ استفاده می کنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ترابرد پذیری را یکی دیگراز اقدامات در حوزه سازمان تنظیم مقررات بیان کرد و افزود : صدور پروانه های بهره برداری ازشبکه های ارتباطی ثابت به ۱۷ متقاضی ، تجمیع ۱۱ پروانه PAP و ۲۱۷ ASP از دیگراقدامات این سازمان است.
وی اقدامات انجام شده در حوزه ارایه پروانه ها را در جهت جمع کردن توان اقتصادی بخش ، عنوان کرد و اظهار داشت : با برداشت محدویت های تکنولوژی ، سرویس و پوشش منطقه ای و استانی به این اپراتورها کمک کرده ایم تا بتوانند با هر تکنولوژی و سرویس های متنوع و به صورت سراسری در کل کشور ارایه خدمت کنند.
عمیدیان تدوین استاندارهای بخش ICT را یکی دیگر از اقدامات سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد و افزود : در این مدت ۹۳ استاندارد را تعریف کرده ایم و با اختصاص کد به این استاندارد ها به آزمایشگاه های مرجع ابلاغ شده است .
وی به هم کد سازی به عنوان یکی دیگر از اقدامات این سازمان در حوزه تلفن ثابت اشاره کرد و تصریح داشت : کاهش ۲۰ درصدی هزینه دسترسی ثابت و سیار به شبکه اینترنت و کاهش ۵۰ درصدی ترافیک محتوای داخل از فعالیت های انجام شده در راستای ارایه سرویس ارزان تر به مردم انجام شد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره درآمدهای دولت در این بخش نیز با اشاره به بزرگ شدن حجم این بازار، گفت : بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ دولت از این بخش درآمد داشت که این رقم در سال ۹۲ ، ۲۸ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد و این افزایش درآمد با توجه به صدور پروانه ها و ارایه مجوز های مختلف به دست آمده است.

logo-samandehi