چهارشنبه، 20 بهمن 95 - 11:03

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: با اجرای بازسازی کامل سایت‌های تلفن همراه استان اصفهان ۷۰ شهر استان تحت پوشش اینترنت نسل چهار قرار می‌گیرند.حسین کشایی ظهر سه شنبه، در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر با اشاره به اینکه همه برنامه‌های شرکت مخابرات استان اصفهان در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی پایه‌ریزی شده است، اظهار داشت: بر این اساس برای اولین بار در تاریخ مخابرات استان اصفهان برای بهره برداری از پروژه‌های این شرکت از اصطلاح ابر پروژه استفاده می‌کنیم چراکه در دهه فجر امسال با حضور دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دو هزار و ۴۰۶ طرح مخابراتی با اعتبار ۴۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال توسعه پروژه‌های مرتبط با استفاده از فیبرنوری در دستور کار بوده است، بیان داشت: بر این اساس در این حوزه ۱۳۱ پروژه به بهره‌برداری رسیده است ضمن اینکه ۸۳ پروژه برای ظرفیت‌سازی و توسعه پورت‌ها را نیز داشتیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به بهره برداری از ۱۶۷ پروژه توسعه پهنای باند بین مراکز مخابراتی شهری استان اصفهان ابراز داشت: همچنین در حوزه تغذیه نیروی مراکز و سایت‌های استان اصفهان نیز ۷۴ پروژه اجرایی شده است.

یک هزار و ۳۲۸ پروژه ارتباطی موبایل نسل سه و چهار در استان اصفهان راه‌ندازی شد

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ۲۵۹ مسیر و تقویت و توسعه شبکه کابل در ۳۴۶ منطقه از استان اصفهان نیز ابراز داشت: همچنین در دهه فجر امسال ۱۷ مورد دکل جدید در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده است.

کشایی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۳۲۸ پروژه ارتباطی موبایل نسل سه و چهار را در استان اصفهان راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به اینکه تلفن همراه در استان اصفهان از سال ۷۳ آغاز بکار کرده است، تصریح کرد: از زمان شروع فعالیت تلفن همراه در استان اصفهان تاکنون تجهیزات مخابراتی از شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته بودند که تنوع این تجهیزات برای شرکت مخابرات استان اصفهان مشکل ساز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به وجود دو هزار و ۵۰۰ سایت در یک هزار و ۴۰۰ نقطه از استان اصفهان ابراز داشت: از ابتدای آذرماه سال جاری بازسازی کامل تجهیزات مخابراتی تلفن همراه استان اصفهان آغاز شد و در حالت خوش‌بینانه تا پایان بهمن ماه به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: چنانچه در بهمن ماه موفق به بهره برداری کامل از تجهیزات تلفن همراه استان اصفهان نشویم تا پایان اسفند ماه این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کامل تجهیزات مخابراتی تلفن همراه استان اصفهان

کشایی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کامل تجهیزات مخابراتی تلفن همراه استان اصفهان اختصاص یافته است، اضافه کرد: تا دهه فجر امسال یک هزار و ۳۲۸ سایت با اعتبار ۴۴۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه با اجرای بازسازی کامل سایت‌های تلفن همراه استان اصفهان ۷۰ شهر استان تحت پوشش اینترنت نسل چهار قرار می‌گیرند، اضافه کرد: این در حالی است که تا قبل از اجرای این طرح تنها چهار شهر تحت پوشش اینترنت نسل چهار بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به اهمیت پهنای باند در استان اصفهان نیز ابراز داشت: تجهیزات استفاده‌ شده قابلیت بهره‌برداری از سرعت بالاتر از نسل چهارم را دارند، امروز با اجرای این ابر پروژه پهنای باند تا ۷۰ گیگابایت افزایش پیدا خواهد کرد.

۳۸ منطقه صنعتی و گردشگری و ۵۰ منطقه روستایی تحت پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم قرار گرفتند

وی ادامه داد: ۳۸ منطقه صنعتی و گردشگری و ۵۰ منطقه روستایی تحت پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم قرار گرفتند.

 کشایی بابیان اینکه بیش از ۶۵ سایت جدید به شبکه مخابراتی تلفن همراه استان اصفهان افزوده خواهد شد، گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده اصلی و یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر جاده فرعی را تحت پوشش قرار خواهد داد که ۴۰ درصد از جاده استان تحت پوشش نسل سوم قرار خواهد گرفت.

وی  با اشاره به اجرای فاز دوم FTTH (اتصال فیبر نوری تا منازل و مشاغل) که دیگر ابر پروژه اجرایی شده توسط مخابرات استان است، اضافه کرد: فاز اول این موضوع با حضور وزیر ارتباطات در شهریورماه به بهره‌برداری رسیده بود و در ایام دهه فجر فاز دوم آن به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان بابیان اینکه توسعه پهن باند هدف‌گذاری بزرگ همه اپراتورها است، گفت: افزایش پهنای باند در بخش ثابت به نفع کاربران خواهد بود.

وی ابراز داشت: هدف‌گذاری مخابرات استان در آینده رساندن پهنای باند به مرز یک هزار مگابیت بر ثانیه است.

logo-samandehi