دوشنبه، 18 بهمن 95 - 12:39

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به پیشرفت‌های ارتباطی در دولت یازدهم اعلام کرد که مطمئناً در دولت دوازدهم مشکل پهنای باند نخواهیم داشت.دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به گسترش پهنای باند در دولت یازدهم و عبور از محدودیت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه اعلام کرد که مطمئناً در دولت دوازدهم مشکل پهنای باند نخواهیم داشت.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت رایتل گفت: «در این چند روز اخیر شاهد موفقیت‌های دولت یازدهم در حوزه ارتباطات بوده‌ایم که جای تقدیر دارد. ۳ هزار و ۸۵۰۰ میلیارد یورو سهم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیا است که با توجه به زندگی ۱۱ درصد جمعیت جهان در ایران باید سهم بازار این حوزه در ایران حدود ۴۰ میلیارد دلار (۳۸۸ میلیارد یورو) باشد که اینطور نیست. باید برای رسیدن به این مبلغ تلاش‌های متعددی صورت گیرد.»

فیروزآبادی گفت: «اگرچه وضعیت ما در گذشته نامناسب بود، اما اکنون از پهنای باند ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه گذر کرده‌ایم و امروز به پهنای باند بالای یک مگابیت بر ثانیه رسیده‌ایم. اما باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد تا به نرخ بهتری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور برسیم.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به رکن‌های اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات و متکی بودن این اقتصاد به تراکنش‌های بانکی، اعلام کرد: «در حوزه‌های بانکی بر خلاف حوزه ارتباطات پیشرفتی نداشتیم. اگر این نبودِ تناسب بخواهد ادامه پیدا کند، اپراتورهای موبایل به همین سرعت پیشرفت کنند ولی در حوزه‌های تراکنشی و بانکی کار نشود، دچار نابسامانی و اختلالات خواهیم شد. تراکنش‌های بانکی باید مورد توجه بخش خصوصی و دولت قرار گیرد.»

فیروزآبادی با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه‌ی توسعه‌ی پهنای باند توسط دولت یازدهم گفت: «ما مطمئناً در دولت دوازدهم (دولت آینده) مشکلات پهنای باندی نخواهیم داشت و باید در حوزه‌های ارزش افزوده، تراکنشی و بانکی کار شود.»

logo-samandehi