پنجشنبه، 14 بهمن 95 - 05:08

 

بعضی از خبرها حاکی از این است که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا دستورالعملی را امضا کند تا ورود نیروی کار غیر آمریکایی و استخدام آنها توسط شرکت های فعال در حوزه فناوری به سختی انجام شود.در صورتی که ترامپ این دستورالعمل را امضا کند، برنامه فدرال این کشور مبنی بر کمک به شرکت‌های آمازون، مایکروسافت و بعضی شرکت‌های فناوری دیگر به منظور بکارگماری نیروهای متخصص غیر آمریکایی محدود شده و این شرکت ها الزاما باید از نیروی کار داخلی استخدام کنند.

 الزام این شرایط برای شرکت های فناوری آمریکایی دو مشکل عمده را برای آنها به همراه داشته است. یک صرف هزینه زیاد برای پرداخت نیروی کار آمریکایی و دو مشکل تامین نیروی متخصص با توجه به ناکافی بودن فارغ التحصیلان داخل آمریکا برای تصدی پست های مربوطه.

رئیس جمهور آمریکا به تازگی دستورالعملی برای محدود نمودن مهاجرت به آمریکا را امضا نموده که خشم عمومی در این کشور را به همراه داشته است. ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران یکی از نژادپرستانه ترین و توهین آمیزترین تصمیماتی بوده که ترامپ تا کنون به عنوان رئیس جمهور آمریکا اتخاذ کرده است.

این نگرانی وجود دارد که منع مهاجرت اتباع هفت کشور دنیا موجب توقف صدور ویزای H-1B شود. این ویزا برای تسهیل نمودن استخدام اتباع دیگر کشورها در شرکت های فناوری آمریکا زمانی که نیروی کار محلی برای موقعیت شغلی خاصی موجود نباشد، کاربرد دارد. گزارش ها حاکی از صدور حدود ۸۵ هزار ویزای H-1B در سال برای اتباع کشورهای خارجی است که با دستورالعمل جدید ترامپ مشخص نیست چه شرایطی در این زمینه به وجود خواهد آمد.

logo-samandehi