یکشنبه، 04 مهر 95 - 04:29

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که همه امور دولت باید به بخش خصوصی واگذار شده و دولت فقط نظارت کند.محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران تلکام ٢٠١۶ اعلام کرد: «خوشحال هستم که هر سال در نمایشگاه تلکام افزایش شرکت کننده داخلی و خارجی را داریم. امیدوارم با قرارداد بین شرکت‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه شاهد رشد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشیم.»

7cccc347-160a-4ede-9d08-714c96b5602f

وزیر ارتباطات گفت: «دنیای امروز دنیای ICT است و صنعت مذکور در دنیای امروز نسبت به صنایع پیشرو جای خود را باز کرده است.»

واعظی ادامه داد: «ما باید نگاه ویژه به این صنعت داشنه باشیم و این صنعت را در کشورمان بومی کنیم. این حرف من مبنی بر استفاده نکردن از تجارب کشورهای دیگر نیست بلکه باید با استفاده از تلاش و کوشش داخلی تجربیات آن کشورها را بهره گرفته و این صنعت را در کشورمان به پیشرفت برسانیم.»

وزیر ارتباطات گفت: «همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی شاید امروز ٢۵درصد گران‌تر از خارجی‌ها. باشد ولی این سرمایه‌گذاری است که در آینده ٢۵ درصد تخفیف و کاهش هزینه خواهد داشت.»

واعظی تأکید کرد: «دولت باید همه موارد و امور را به بخش خصوصی بدهد و خودش باید نظارت داشته باشد. بخش خصوصی را باید قسمتی از خود بدانیم و اینکه بخش خصوصی را در شرکت‌های دولتی رقیب می‌بینند، سم است. شرکت‌های خصوصی باید تصدی‌گری کنند نه دولت.»

او بیان کرد: «باید قراردادهای ما و بخش خصوی با خارجی‌ها باید دانش را به کشورمان انتقال بدهیم. خواهش من است که به این موضوع بها و اهمیت دهیم. اقتصاد مقاومتی یعنی وقتی در مقابل خدمتی از مردم هزینه دریافت می‌کنیم آن خدمت را با کیفیت به مردم بدهیم و برای آنها کم نگذاریم که باید به این مورد دقت بشود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «این دولت، دولت توسعه است. دولتی که محدودیت‌ها و گرفتاری‌هایی در ابتدای کار داشت ولی هرگز فکر نکرد اینها برای توسعه مانع هستند. نمونه این حرف کارهایی بوده که در فناوری اطلاعات و ارتباطات اتفاق افتاده است.»

واعظی بیان کرد: «ما در شبکه‌های پهنای باند، موبایل و دسترسی‌های مردم در این چند سال بین ۵ تا ١٠ برابر توسه داده‌ایم و باید این کارها افزایش پیدا کرده و ادامه یابد.»

او بیان کرد: «آغاز به کار شبکه علمی کشور از آرزوهای من بوده است و همیشه اعتقاد دارم باید به بخش علمی و دانشگاهی خدمت‌ها و توجهات بیش از این کرد. شبکه مدارس نیز زیر مجموعه شبکه ملی اطلاعات است که باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.»

logo-samandehi