جمعه، 02 آبان 93 - 02:27

 

نمی‌توانیم به بهانه قوی بودن از ضخامت زیاد تبلت‌ها بگذریم. تبلت‌های جدید بسیار باریک شده‌اند و باید اعتراف کرد که جذابیت، کنترل پذیری و طراحی آن‌ها بسیار زیاد و بهتر شده است. در این مطلب قصد داریم طراحی نازک و وزن سبک تبلت‌ها را به عنوان دو ملاک و معیار جذابیت بیشتر در نظر بگیریم و بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

SamsungGalaxyTablet10inch_03

قبل از شروع به بررسی تبلت‌های باریک اندام، اجازه دهید نگاهی به جدول مقایسه‌ای این تبلت‌ها بیندازیم و این نکته را ذکر کنیم که همه این تبلت‌ها موجود در لیست محصول سال ۲۰۱۴ هستند به جز یک استثنا که غیر قابل چشم پوشی بود!

ضخامت وزن سایز صفحه نمایش
Amazon Fire HDX 8.9 ۰٫۳۱-inch (7.8mm) ۰٫۸۲ (۳۷۵g) ۸٫۹-inches (226mm)
Apple iPad Air 2 ۰٫۲۴-inch (6.1mm) ۰٫۹۶-pound (437g) ۹٫۷-inches (240mm)
Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 ۰٫۲۹ (۷٫۳mm) ۱٫۰۳-pound (469g) ۱۰٫۱-inches (256mm)
Samsung Galaxy Tab S 10.5 ۰٫۲۶-inch (6.6mm) ۱٫۰۲-pounds (465g) ۱۰٫۵-inches (266mm)
Sony Xperia Z2 ۰٫۲۵ (۶٫۴mm) ۰٫۹۴ (۴۲۶g) ۱۰٫۱-inches (256mm)

۵. گلکسی تب پرو ۱۰.۱ سامسونگ

گلکسی تب پرو ۱۰.۱ سامسونگ

اگر تبلت سرفیس پرو ۲ مایکروسافت زیاد نمی‌تواند در بهره‌وری بیشتر به شما یاری رساند، شاید تبلت گلکسی تب پرو ۱۰.۱ محصول سامسونگ به عنوان گزینه‌ای ساده جایگزین محصول کنونی شما شود. لبه‌های صفحه نمایش این تبلت ۱۰.۱ اینچی و ظاهر بزرگ آن، شاید به شما حس خوبی از قد و قواره این دستگاه منتقل نکند اما عنصر سبکی و ویژگی‌های نرم‌افزاری عالی که سامسونگ برای چند پنجرگی و چند وظیفگی در آن قرار داده شما را برای خرید آن بسیار وسوسه خواهد کرد.

قیمت در بازار تهران حدود ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان

اینفوگرافیک: آشنایی با گلکسی تب اس‌ های سامسونگ

Fire HDX 8.9 .۴ آمازون

Amazon-Kindle-Fire-HDX 8point9-35828168-6477

فایر اچ‌.دی.ایکس ضخیم‌ترین اما در عین حال سبک‌ترین تبلت لیست ما است. صفحه نمایش این دستگاه ۸.۹ اینچ درست به اندازه نکسوس ۹ گوگل است و از همان زبان طراحی مخصوص آمازون بهره می‌برد. پردازنده مدل ۲۰۱۴ این تبلت پر سرعت است، صفحه نمایش  HD و سیستم عامل تازه‌ای که اکنون ویژگی چند پروفایلی را به شما ارائه می‌دهد تا راحت‌تر تبلت‌ خود را با دیگر اعضای خانواده شریک شوید.

تبلت Fire HDX 8.9 در بازار ایران به سختی یافت می‌شود.

تبلت Kindle HDX آمازون

۳. گلکسی تب S سامسونگ

galaxy tab s

می‌توان پرچم‌دار تبلت‌های سامسونگ را دو تبلت سری تب S دانست. برادر بزرگتر با صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچ با توجه به وزن و نازکی فوق العاده می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما در بازار باشد. در کنار بدنه‌ای باریک اندام، گلکسی تب S مدل ۱۰.۵ اینچ از یک صفحه نمایش فوق‌العاده شفاف و سخت افزاری سریع و قدرتمند بهره می برد. همچنین مدل ۸.۴ اینچ نیز همین اصالت خانوادگی را حفظ کرده و یکی از سبک‌ترین و نازک‌ترین تبلت‌های موجود است.

قیمت Galaxy Tab S نسخه‌ی ۱۶ گیگابایت در بازار ایران ۱,۷۹۰,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها و مقایسه تبلت Galaxy Tab S سامسونگ و iPad Air اپل

۲. اکسپریا Z2 سونی

اکسپریا Z2 سونی

سونی در تولید محصولاتی همچون تبلت و گوشی‌هوشمند زبان طراحی خاص خود دارد که با آن می‌تواند اینچنین دستگاه‌هایی را در ضخامتی بسیار کم تولید کند. تبلت اکسپریا Z2 نیز از این بحث استثنا نیست و با اندازه ۱۰.۱ اینچی خود توانسته در رتبه دومین تبلت باریک دنیا بایستد. از جنس بدنه رده بالا، صفحه نمایش خوب و سیستم عامل پر از ویژگی آن که بگذریم به قابلیت ضد آب این محصول می‌رسیم که به راستی در بین تبلت‌های مختلف موجود، یک برتری برای سونی ایجاد کرده است.

قیمت در بازار تهران حدود ۲ میلیون تومان

اینفوگرافیک: تمام چیزهایی که باید در مورد دوربین اکسپریا Z2 سونی بدانیم!

۱. آیپد ایر ۲ اپل

apple-ipad-air-2-0496

گل سر سبد تبلت‌ها در بخش نازکی بدنه و ضخامت بسیار کم، آیپد ایر ۲ اپل است. رتبه اول این لیست به این تبلت جدید ساخت اپل می‌رسد که واقعا به مفهوم نام خود هر نسل بیشتر در حال نزدیک شدن است. آیپد ایر ۲ با صفحه نمایش ۹.۷ اینچی تنها ۶٫۱ میلی‌متر ضخامت دارد. شرکت اپل به طور خاص یک پردازنده را برای آیپد ایر ۲ ساخته است و سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی را به مدل جدید آیپد ایر اضافه کرده است. آیپد ایر ۲ به زودی به بازار‌ها عرضه خواهد شد.

قیمت ۵۹۹ دلار برای نسخه‌ی ۱۶ گیگابایت

منبع

logo-samandehi