چهارشنبه، 11 تیر 93 - 06:33

 

برای دو شرکت گوگل و اپل امکان پذیر نیست که محصولی را معرفی کنند اما با یکدیگر رقابت نکنند. این دو شرکت در تمام زمینه هایی مثل سیستم عامل، گوشی های هوشمند، رونمایی یک محصول جدید، و نحوه عملکرد محصولاتشان با یکدیگر مقایسه می شوند. همزمان با معرفی یک محصول جدید توسط این دو شرکت نقد و بررسی های زیادی برای اینکه کدام یک بهتر می توانند کاربران را جذب کنند یا کدام یک هوشمندانه تر عمل می کنند و محصول بهتری به بازار ارائه می دهند وجود دارد.

80797

در حال حاضر هم که کاربران باید بین انتخاب اندروید و آیفون یکی را برگزینند مخصوصا با رونمایی از اندروید L این سیستم عامل رقیب جدید IOS8 خواهد بود. این در حالی است که مدیر عامل اپل حدود ۳ هفته قبل از رونمایی اندروید L بیان نموده بود که ” خیلی از مصرف کنندگان جدید به تازگی اندروید را به عنوان یک سیستم عامل انتخاب می کنند. و گوشی هوشمند مجهز به این سیستم عامل را خریداری می کنند”.

البته دو شرکت اپل و گوگل هر کدام اهداف جداگانه ای دارند و عملکرد آنها نیز متفاوت است اما در زمینه تولید محصولات با یکدیگر رقابت دارند. اپل بیشتر روی IOS و OS X تمرکز کرده و این دو را ارتقا می دهد در حالی که گوگل روی اندروید و Chrome OS تمرکز می کند.

در دیگر زمینه های تکنولوژی در این دو شرکت رقابت وجود دارد مثلا خدمات، اپ های کاربردی، جذب بیشتر کاربران و… هر دو سیستم عامل اندروید و IOS تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین باشند و هر روز هم به امکاناتشان اضافه می کنند. بنابراین این مصرف کنندگان هستند که بنا به نیازهای خود از این سیستم عامل در تبلت، تلویزیون، ساعت های مچی هوشمند و حتی خودرو استفاده می کنند.

گوگل در ماراتون I/O 2014 خوش درخشید و توانست با رونمایی از اندروید L برنامه های جدیدی را برای آینده محصولات خود معرفی کند. مخصوصا در زمینه ساعت های مچی هوشمند و تلویزیون ها گوگل توانسته این سیستم عامل را وارد تمام تکنولوژی هایی کند که در طول روز مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

logo-samandehi